söndag 24 augusti 2008

Trist...

Jag måste erkänna en sak. Denna bloggen skapades eftersom jag ville prova på hur det är att blogga. Jag har nämligen svårt att förstå hur man kan orka sitta och skriva något nästan varje dag. Visst, man kan vara superintresserad av något, och verkligen brinna av iver att få delge världen det senaste inom knypplingsforskningen, bebisens stora framsteg eller bara personliga åsikter rent generellt. Men jag var skeptisk. Här krävdes en empirisk insats för att hitta sanningen.

Vad skulle jag blogga om då? Jag tycker massor av saker är kul, men kul nog att skriva inlägg nästan varje dag - knappast. Då återstod bara satiren. Men det var ju en massa jobb med det! Min analys lyder: 1. Bloggen krävde underlag; 2. Det kostade pengar att skaffa underlaget. Vilken miss!

I väntan på den stora vinsten tar jag därför en time-out. Vi ses på andra sidan mare fortuna!

Inga kommentarer: