Jag måste erkänna en sak. Denna bloggen skapades eftersom jag ville prova på hur det är att blogga. Jag har nämligen svårt att förstå hur man kan orka sitta och skriva något nästan varje dag. Visst, man kan vara superintresserad av något, och verkligen brinna av iver att få delge världen det senaste inom knypplingsforskningen, bebisens stora framsteg eller bara personliga åsikter rent generellt. Men jag var skeptisk. Här krävdes en empirisk insats för att hitta sanningen.
Vad skulle jag blogga om då? Jag tycker massor av saker är kul, men kul nog att skriva inlägg nästan varje dag - knappast. Då återstod bara satiren. Men det var ju en massa jobb med det! Min analys lyder: 1. Bloggen krävde underlag; 2. Det kostade pengar att skaffa underlaget. Vilken miss!
I väntan på den stora vinsten tar jag därför en time-out. Vi ses på andra sidan mare fortuna!
söndag 24 augusti 2008
onsdag 19 mars 2008
Onsdagsdragningen
Det gick ganska bra faktiskt. Tre rätt samt ett rätt tilläggsnummer. Vad är ett tilläggsnummer? Måste nog plugga reglerna lite mer. Gissningsvis är det faktum att man drar fyra tilläggsnummer ett tecken på rätt dåliga odds i det här spelet....mer om det någon annan gång.
På lördag...då j_vlar!
Ja just det. Tre rätt och ett rätt tillägg ger 0 kr i vinst. Så det så.
På lördag...då j_vlar!
Ja just det. Tre rätt och ett rätt tillägg ger 0 kr i vinst. Så det så.
måndag 17 mars 2008
Raden!
Det har ramlat in mängder med klagomål på att jag inte ens lagt ut raden. Mitt nyss påhittade försvar är att det var en femveckorsrad och jag tänkte mig en slutredovisning efter de fem veckorna. Jag valde att köra på fyra enkelrader, för då har man ju fyra gånger så stor chans. Here we go:
3,4,6,8,21,25,26
3,4,6,7,8,21,26
5,6,8,10,18,25,29
10,11,16,17,22,25,30
Det gick åt helvete. Raderna kostade 340 spänn, och jag har vunnit 61. Jag ligger alltså back 279 kronor. Chockerande.
fredag 15 februari 2008
Ny rad inlagd!
Nu jäklar! En rad har lagts in i systemet. För att indvika den häringa olyckliga suituationen med att missa alltförmånga spelveckor, har jag lagt ett femveckors-lotto. Jag tänkte egentligen spela tioveckors, men det var så dyrt. Jag kör på femveckors istället.
torsdag 14 februari 2008
Ingen vinst
Denna veckan blev det ingen lottorad. Jag försökte faktiskt i onsdags men det verkar som om Firefox på Mac inte funkar så bra med siten som det statliga verket för alternativ skatt tillhandahåller.
Jag anar en komplott mot mig. Hursomhelst, Insats: 0 SEK, vinst 0 SEK, vinst än så länge: 0/0....enligt kalkylatorn är jag ERROR SEK rikare.
Jag anar en komplott mot mig. Hursomhelst, Insats: 0 SEK, vinst 0 SEK, vinst än så länge: 0/0....enligt kalkylatorn är jag ERROR SEK rikare.
måndag 11 februari 2008
Dags att lusa ner Det Världsomspännande Datornätet InterNet lite mer...
Här kommer jag själv och de stackars satar som lurats hit kunna följa min ojämna kamp för att slippa jobba mer i mitt liv. Min "grand plan" är nämligen att bli miljonär på lotto. Förmodligen något av det mest korkade man kan ge sig in på. Jaja, för att travestera en mix av personer - "Hoppet är det sista som överger folk som inte förstår sig på sannolikhetslära".
Varje onsdag och lördag kommer jag att redovisa hur min rad stod sig mot vårt statliga monopols "rätta rad" - vilket begrepp för övrigt...och så säger de att vi lever i en demokrati. Fy fan...
De veckor jag glömt lämna in en rad - det händer ganska ofta - kommer jag kanske skriva något annat som ingen kommer att läsa.
Då kör vi!
Varje onsdag och lördag kommer jag att redovisa hur min rad stod sig mot vårt statliga monopols "rätta rad" - vilket begrepp för övrigt...och så säger de att vi lever i en demokrati. Fy fan...
De veckor jag glömt lämna in en rad - det händer ganska ofta - kommer jag kanske skriva något annat som ingen kommer att läsa.
Då kör vi!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)